Fõ tartalom

szerda, 06 június 2018 13:16

Látogatás Nagyváradon

Írta: Antal Mercédesz (111.o.)
Értékelés:
(0 szavazat)

Iskolánk tanulóiból és tanáraiból álló küldöttség 2018. május 22-25 között a nagyváradi Avram Iancu Határrendészeti Iskolában vendégeskedett. Ez a látogatás mind a diákok, mind a kísérő tanáraink számára is hatalmas élmény volt. A programok tökéletesen meg voltak szervezve, az unalom messze elkerült bennünket.

A tervezett időben sikerült elindulnunk. Helyi idő szerint 11:00 órakor már a magyar-román határon vártak a kísérőink.

A moldáv delegáció tagjaival közösen vehettünk részt a határon történő tevékenységek részletes bemutatásában. Itt teljes betekintést nyerhettünk a tehergépjárművek, személygépjárművek illetve buszok teljeskörű személy- illetve járműátvizsgálásának rejtelmeibe. Bemutatták a magyar, illetve román rendőrök együttműködését, illetve közös napi tevékenységét is.

Megérkezést követően elfoglaltuk a szállásainkat és már indultunk is tovább. Élesden kirándultunk egyet, majd Tinódon egy ortodox templomot tekinthettünk meg, ahol Arde Lean Florian pópa adott tájékoztatást a vallás sajátosságairól, illetve a templom történetéről. Természetesen ezek a tájékoztatások románul történtek, de mindent a legaprólékosabban lefordított Schmaus Judit ezredes asszony, a román iskola egyik tanára.

A kimerítő kirándulás után némi lazítás következett. Tosoca Oani, Tinód polgármestere látott vendégül minket és érkezésünk tiszteletére egy közös vacsorát kínált fel, ahol az addig csendes diákok végre kibontakoztak és egy beszélgetős este vette kezdetét.

Az iskolába visszaérkezéskor végre megismerhettük a fogadó diáktársainkat, akik a késői órával mit sem törődve, nagy lelkesedéssel fogadtak minket.

Látogatás NagyváradonLátogatás Nagyváradon

A másnap délelőttöt a román diákok tanóráin tölthettük el. Intézkedés módszertan órán vettünk részt, ahol a különböző bilincselési technikákon túl, elvezető fogásokat, illetve szabadulástechnikát is közösen gyakorolhattunk vendéglátóinkkal. Számunkra ez különleges élmény volt, hiszen mi is tanulhattunk tőlük, illetve mutattunk nekik olyan fogásokat, technikákat is, amiket itthon tanultunk. Betekinthettünk a bűnügyi ismeretek órájukra is, ahol ujjlenyomatok, kézlenyomatok vételének gyakorlati végrehajtásában vettünk részt.

Ezt követően ellátogattunk a nagyváradi Csendőrségre is, ahol Bogdan Ioan őrnagy tájékoztatott bennünket a testület működéséről, illetve a Csendőrség működéséről. A tájékoztatót a szolgálati kutyák bemutatója követte, aminek természetesen nem maradt el a hatása.

Délután a híresneves Medvebarlangba látogattunk el, ahol gyönyörű és hatalmas cseppköveket csodálhattunk meg. A hely lenyűgöző volt, a szuvenírek vásárlása pedig kihagyhatatlannak bizonyult.

Az este folyamán Pestis községének polgármestere látott minket vendégül és mutatta meg a helyi ortodox templomot. Pomezeumban táncos és zenés mulatozással telt az este, ahol mindenki hihetetlenül jól érezte magát. Az ételek, a hangulat, illetve a rendezvény helyszíne is káprázatos volt.

A harmadik délelőttön megtekintettük a csodás nagyváradi várat, ahol szintén részletes tájékoztatást kaptunk annak történelméről, illetve a jelenleg is zajló régészeti munkálatokról. Ezután a Bihar-Megyei Rendőrfőkapitányságon tettünk látogatást. Bepillanthattunk a fegyver-, nyom-, és daktiloszkópus szakértők tevékenységébe, valamint egy portrérajzoló szakember is bemutatta a "tudományát".

A délután pihenéssel telt, mivel egy kellemes nagyváradi strandra mehettünk el, közösen a román, illetve a moldáv diákokkal. Az időt barátságos focimérkőzéssel, közös fürdőzéssel és mulatozással ütöttük el.

Látogatás NagyváradonLátogatás Nagyváradon

Az utolsó nap a nagyváradi iskola igazgatója, ünnepélyes keretek között megköszönte a látogatásunkat. Kiemelte a Miskolci Rendészeti Szakgimnáziummal való több éve tartó hagyományosan szoros kapcsolatot, a baráti együttműködést, illetve hangsúlyozta annak fontosságát, hogy az ehhez hasonló diákcserékből mindkét iskola sokat tanulhat. Mi szintén kifejeztük köszönetünket, úgy szóban, mint ajándékokkal is, majd búcsút vettünk házigazdánktól.

Úgy érzem, felejthetetlen élménnyel gazdagodtunk. Új barátságok kötődtek, talán még az iskolánkat képviselő hat diák is szorosabb kapcsolatot ápol azóta.

Nagyon jól esett, hogy ilyen fogadtatásban volt részünk, és, hogy ennyire szívesen láttak minket a román iskolában. Reménykedem benne, hogy ugyan ezt a szívélyes fogadtatást, illetve színes programot viszonozhatjuk az érkező diákoknak és azt is, hogy legalább ilyen jó hangulatban fog telni az ő látogatásuk is a mi iskolánkban.